Juli Fernàndez: «Impulsarem al Parlament la transformació de la N-150 entre Cerdanyola, Ripollet i Montcada en l’avinguda metropolitana del Vallès Sud»

  • Esquerra Republicana es compromet a treballar perquè la via recobri «el caràcter humà d’enllaç de municipis i trenqui les actuals barreres de continuïtat urbana»

Esquerra Republicana es compromet a impulsar al Parlament de Catalunya la transformació de la carretera N-150 entre Cerdanyola del Vallès, Ripollet i Montcada i Reixac en l’avinguda metropolitana del Vallès Sud. El candidat republicà número 17 per Barcelona el 14-F, Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell 2015-2017 i actual delegat del govern a la regió metropolitana, ha presentat la proposta de pacificació de la via acompanyat de Jordi Sánchez, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Montcada; Helena Solà, portaveu d’ERC a Cerdanyola, i Lurdes Serra, portaveu d’ERC Ripollet.

 

Transformació urgent

Juli Fernàndez ha afirmat: «Creiem que aquest projecte és necessari per a les ciutats perquè som en un context d’emergència climàtica, i perquè la proximitat dels nostres veïns a vies d’alta capacitat no és ni el millor per a la seva salut ni és el millor model per combatre la crisi ambiental. La funció més lògica d’aquesta carretera històrica a dia d’avui és que sigui una via de connexió entre els nuclis urbans, que estigui pacificada, que sigui un eix cívic, i que els espais obsolets que l’envolten puguin tenir una nova vida al servei de la gent. Que pugui incrementar la confortabilitat d’aquesta via, que, en molts trams, és una cicatriu entre continuïtats de barris de ciutats diferents, i, per tant, allò que ja està començant a passar a Montcada ha de poder continuar en tota l’extensió de la carretera, transformar-la en una avinguda metropolitana».

Fernàndez ha afegit: «El nostre compromís és, des del Parlament de Catalunya, en la propera legislatura, treballar perquè això pugui ser una realitat i perquè el govern de la Generalitat, conjuntament amb els ajuntaments que formen part d’aquest entorn, tingui la capacitat d’arribar a acords que facin possible aquesta avinguda metropolitana que pensem que és el millor per als veïns de les diferents ciutats».

Des de Montcada, Cerdanyola i Ripollet

Jordi Sánchez ha indicat: «La N-150 ha de ser un exemple de transformació d’una infraestructura que ens trinxa a una avinguda metropolitana que cohesioni els nostres barris i municipis. Amb l’ús intensiu i social de l’espai públic que s’ha fet palès amb la pandèmia de la covid, i amb el repte urgent de fer front al canvi climàtic, la transformació de la N1-50 ha de ser un exemple del nou urbanisme que fomenti un espai públic de qualitat, cohesionador, sostenible, cívic, que permeti el verd urbà, i una mobilitat sostenible, basada en transport públic, xarxa ciclable segregada, voreres amples i activitat de serveis i comerç local».

Helena Solà ha apuntat: «Des d’Esquerra Republicana Cerdanyola, considerem que les ciutats han de ser per les persones, i que, en aquest sentit, cal avançar en dues línies: hem d’anar cap a una mobilitat més verda i hem de pacificar carrers i places. Actualment, la N-150 és un obstacle que hem de transformar per convertir-lo en una avinguda metropolitana que sigui un eix d’unió entre municipis tot potenciant l’ús de la bicicleta i els desplaçaments a peu».

Lurdes Serra ha remarcat: «Creiem necessari recuperar i dignificar l’N-150 tant per als veïns com per als comerciants. Revitalitzant aquella via eixamplant voreres i modernitzant l’espai, podrem revitalitzar el barri de Can Tiana i reconnectar-lo a la trama urbana, apropar-lo a la resta de barris de Ripollet».

La proposta d’Esquerra Republicana per a la N-150

Els republicans defensen que cal una millora de la qualitat urbana de la N-150 per configurar-la una veritable avinguda metropolitana, tot recobrant el seu caràcter humà d’enllaç entre municipis. I que, per això, cal una nova mobilitat activa que recuperi la connectivitat i trenqui les actuals barreres de continuïtat urbana.

Esquerra Republicana considera que l’hegemonia del vehicle privat ha provocat impactes molt negatius en la salut de les persones, i que ara toca garantir la mobilitat de vianants i bicicletes, potenciar el transport públic, la seva accessibilitat i la imprescindible intermodalitat, avui en dia inexistent, en un eix que ha d’esdevenir una centralitat del Vallès Sud.

El futur d’aquest àmbit passa —assegura ERC— per la seva transformació urbana, per crear oportunitats per a noves activitats i transformar el teixit urbà mantenint també el patrimoni industrial que cal protegir. La proposta republicana també contempla preservar els espais oberts existents, permetre la seva permeabilitat i la necessària connexió natural entre ells.