Esquerra Republicana proposa que Vimusa gestioni l’aparcament del Passeig amb preus de zona blava i que s’implanti l’àrea verda al centre

  • Els republicans alerten que privatitzar-ne la gestió n’encariria el preu, impediria que els ingressos es quedessin a les arques municipals i perjudicaria tant els veïns com els comerciants de la zona
  • ERC vol traslladar-hi unes 400 places de zona blava en superfície del centre

Esquerra Republicana Sabadell proposa que el pàrquing del Passeig sigui de gestió pública directa i que se’n faci càrrec Vimusa, responsable de la zona blava arran de la seva remunicipalització el mandat passat. Els republicans defensen que la tarifa del nou aparcament ha de ser “assequible” i equiparable a la de la zona blava perquè puguin beneficiar-se’n tant els veïns del centre i els de la resta de la ciutat que s’hi desplacin com, també, els comerços de la zona. ERC també reclama traslladar al nou espai prop de 400 places d’aparcament de zona blava en superfície del centre, i implantar al barri l’àrea verda amb una “tarifa reduïda simbòlica” per als veïns. Esquerra ha començat a presentar la seva proposta de gestió per al pàrquing del Passeig a actors i veïns del barri, i la defensarà al Ple de dimarts a través d’una moció.

Gestió pública directa

El portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sabadell i del Govern Republicà, Gabriel Fernàndez, ha apuntat: “Des del govern municipal del mandat 2015-2019, Esquerra Republicana vam establir les bases d’un model d’espai públic i de mobilitat —i d’administració pública i, també, de ciutat, en definitiva— basat en els valors republicans. El 2017, el Govern de Transformació vam obrir negociacions amb FGC perquè la compra del pàrquing no suposés una nova despesa per als sabadellencs: per fer-la a través de l’intercanvi de deute. L’actual majoria de govern sociovergent, però, va decidir renunciar a aquesta via i pagar-ne al comptat prop de cinc milions d’euros. I si, ara, privatitza l’equipament, el concessionari voldrà, com és previsible, treure’n el màxim benefici possible amb preus elevats —el que ja passa, per exemple, a l’aparcament de Doctor Robert—, i això perjudicaria les arques municipals, els veïns i els comerciants. Evitem-ho: cal una alternativa al servei de la gent: dels veïns, del petit comerç, de la millora de l’espai públic”.

La portaveu adjunta del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sabadell, Èlia Soriano-Costa, ha afirmat: “El millor model de gestió de l’aparcament del Passeig per a les necessitats de la ciutat, també per a les finances municipals –que cal no oblidar que són els diners de tots– és la gestió pública directa perquè incideix en la reordenació de l’espai del centre per donar resposta a les necessitats dels veïns, el comerç, la cultura i els ciutadans de la comarca que vénen a fer tràmits a Sabadell. Vimusa pot fer-ho i, de fet, ja ho fa a la zona blava, la privatització de la qual vam revertir des del Govern de Transformació. N’hem pagat, gairebé, cinc milions. Fer això per, després, privatitzar-lo és la pitjor opció possible per a l’interès públic, per al bé comú, que ha estat, és i serà, sempre, la prioritat d’Esquerra Republicana. El 100% dels beneficis de l’explotació se’ls ha de quedar la ciutat (com ja passa a la zona blava). A més, l’equipament permetrà millorar la qualitat de vida dels veïns del centre i dinamitzar-ne el comerç, la cultura, l’activitat administrativa… Cosa que només aconseguirem amb un preu assequible, de zona blava com a màxim, i amb tarifes diferenciades en funció dels estudis d’ús”.

El regidor republicà i president d’ERC Sabadell Santi Valls, també geògraf urbanista, ha assenyalat: “L’aparcament del Passeig no és un element aïllat, sinó un element estratègic per millorar l’espai públic del centre —per avançar en la seva pacificació— i per millorar-ne la mobilitat, tant la dels veïns com la dels sabadellencs d’altres barris que també s’hi mouen pel motiu que sigui. Aprofitem aquesta oportunitat, no la deixem passar: traslladem al nou pàrquing —soterrem, doncs— prop de 400 places d’aparcament de zona blava en superfície del centre. D’aquesta manera, descongestionem la zona i en millorem l’espai públic i la qualitat de vida dels qui ens fan ús, tant si hi viuen com si hi treballen o hi passen. I no ens quedem aquí, anem més enllà: implantem l’àrea verda al centre, amb una tarifa reduïda simbòlica només per a residents; el nou aparcament amb preus de zona blava ens ho permet”.