- Els republicans proposen al govern local que l’Ajuntament hi plantegi descartar la Ronda Nord tant de Sabadell com de Terrassa, i la Ronda Est de Sabadell
- Hi aposten, també, per la connexió de l’actual Ronda Oest amb la carretera de Castellar, i pel perllongament de la línia S-2 dels FGC fins a Castellar del Vallès
- Santi Valls: «En transport privat, el Pla no respon al desenvolupament sostenible i continua immers en un concepte ‘desarrollista’ de les infraestructures»
La «priorització absoluta» de la connexió ferroviària amb Granollers i la desestimació del Quart Cinturó entre Terrassa i la capital del Vallès Oriental encapçalen les propostes que Esquerra Republicana ha presentat al govern de Sabadell de cara a les al·legacions que l’Ajuntament presentarà al Pla Específic de Mobilitat del Vallès. Altres peticions clau dels republicans per a les al·legacions són descartar la Ronda Nord de Sabadell i la de Terrassa, i no construir, tampoc, la Ronda Est sabadellenca. A més, ERC aposta per la connexió de l’actual Ronda Oest de Sabadell amb la carretera de Castellar, si bé no com a ronda, i pel perllongament de la línia S-2 dels FGC fins al municipi veí.
Estació de Can Llong i carrils bici
Al mateix document adreçat al govern PSC-Podemos, el grup republicà proposa que l’Ajuntament inclogui a les seves al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès la priorització de l’estació Can Llong de Rodalies de Catalunya, i la priorització, també, de la xarxa ciclista, tant la interna de Sabadell com la supramunicipal, amb incidència en les connexions amb Castellar i Barberà del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda. Els republicans també plantegen a l’executiu local que el consistori demani que el Pla afavoreixi la integració urbana de la carretera N-150 entre Sabadell i Terrassa «com una via principal i no secundària de comunicació» entre les dues cocapitals de la comarca.
Desarrollisme en ple segle XXI
Santi Valls, regidor, president d’ERC a Sabadell i geògraf urbanista, ha apuntat: «El Pla de Mobilitat del Vallès té molts aspectes positius referents a la planificació del transport públic, però, pel que fa al privat, no respon al canvi de paradigma que avui en dia correspondria a un pla d’aquestes característiques, i, per tant, continua immers en un concepte absolutament ‘desarrollista’ de les infraestructures. Per això, creiem que cal incorporar-hi una nova mirada des del paradigma del desenvolupament sostenible».
Valls ha afegit: «Cal una aposta ferma de les administracions pel transport públic ferroviari respecte del viari. Esquerra Republicana creiem que la planificació del transport ferroviari és una urgència històrica i que cal donar-hi resposta imminent».
Models contraposats
I ha conclòs: «Malgrat les diferències en el model de desenvolupament amb el PSC, no deixarem de participar a l’hora de millorar qualsevol proposta que es faci des de l’Ajuntament envers les polítiques públiques que afecten l’ordenació territorial del municipi i del seu entorn més immediat. És la nostra obligació com a principal força de l’oposició i el nostre deure davant dels milers de sabadellencs que representem».
Esquerra Republicana també planteja al govern de Sabadell que les al·legacions de l’Ajuntament al Pla de Mobilitat del Vallès demanin que «tots els recursos de l’estat espanyol s’inverteixin preferentment en la xarxa ferroviària, mentre que les millores en la xarxa viària siguin des de la Generalitat», i que el Pla «exigeixi el canvi de titularitat» de la B-40 perquè els trams que ja se n’han construït depenguin del govern català.