L’Ajuntament de Sabadell, a favor de regular els contractes de lloguer de temporada i d’habitacions a proposta d’ERC

  • La Junta de Portaveus aprova una moció d’Esquerra Republicana que en referma el compromís per «regular de forma efectiva» aquests contractes i per «evitar-ne l’ús especulatiu» i «afavorir-ne la contenció del preu»
  • Aprovada per unanimitat la proposta republicana perquè el consistori commemori el Dia Internacional de la Llengua Romaní, pròpia del poble gitano

La Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Sabadell ha aprovat aquest migdia una moció del grup municipal d’Esquerra Republicana a favor de regular els contractes de lloguer de temporada i de lloguer d’habitacions. L’acord aprovat referma «el compromís de la ciutat de Sabadell» perquè aquestes fórmules es regulin «de forma efectiva» per tal de poder, així, «evitar-ne l’ús especulatiu i afavorir-ne la contenció del preu». La Junta també ha acordat que l’Ajuntament insti tant els governs català i espanyol com els grups del Parlament i del Congrés a donar suport a aquesta regulació. La moció dels republicans s’ha aprovat amb els vots a favor de tota la resta de grups municipals de l’Ajuntament llevat de Vox i PP, que hi han votat en contra.

Un dret que cal defensar amb accions

El portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sabadell, Gabriel Fernàndez, ha assegurat: «El dret a l’habitatge és una prioritat absoluta per a nosaltres, i ho demostrem amb fets. Tal com aquesta setmana, avui mateix, el nostre portaveu al Congrés espanyol, Gabriel Rufián, el defensa a Madrid, ERC Sabadell el defensem a Sabadell, a l’Ajuntament, l’administració més propera, un vegada més. Els lloguers de temporada i d’habitacions són una escletxa amb la qual molts propietaris d’habitatges eludeixen la regulació del preu del lloguer promoguda per Esquerra Republicana, que és efectiva a Sabadell, com a zona tensa, des del 16 de març; una escletxa per on s’escola l’especulació, l’expulsió de llogaters desprotegits i l’augment continuat, any rere any, dels preus dels lloguers. Amb aquesta moció, la ciutat es manifesta a favor de regular, també, aquestes fórmules. A banda, cal que el Parlament recuperi, aquest mateix trimestre, la llei catalana de lloguers de temporada i d’habitacions, en paral·lel i al marge de la que es tramiti al Congrés espanyol, tenint en compte que la Generalitat té competències exclusives en habitatge».

Dia Internacional de la Llengua Romaní

En un altre ordre de coses, la mateixa Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Sabadell ha aprovat aquest migdia –en aquest cas, per unanimitat– una altra moció d’Esquerra Republicana en commemoració del Dia Internacional de la Llengua Romaní, pròpia del poble gitano. El consistori sabadellenc reconeix la diada, es compromet a hissar la bandera gitana el dia 5 per commemorar-la a la ciutat i se suma a la reclamació que la llengua romaní «sigui reconeguda oficialment com una llengua europea més». Amb l’aprovació de la proposta d’ERC, l’Ajuntament també insta el govern espanyol a implementar la recomanació de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries perquè el romaní «es reconegui com a tal en les diferents administracions i institucions», i que «s’impulsi el finançament i la promoció» d’aquesta llengua, «així com totes les accions que això comporta». Es calcula que uns 10.000 sabadellencs són gitanos. Francisca Maya Heredia, Popi, va ser el mandat passat la primera regidora gitana de la història de la ciutat.